Monday, June 10, 2013

♫♫ NO MUSIC = NO LIFE ♫♫ - Hitha Gaawa SPECIAL

සිංහල ගීතය - කුමාරදාස සපුතන්ත්‍රී විසිනි. 

සිංහල ගීතයේ දක්නට ලැබෙන ආකෘති තුනක් වේ.
1. ගී
2. සිවුපද
3. සැහැලි යනු ඒවායි.

සියබස් ලකරේ පටන්, සීගිරි ගී ද ඇතුළු ව , පැරණි යුගයේ ලියැවුණු ගී කාව්‍ය, ගී විරිත් ආකෘතියෙන් බැදුණේ ය. සිංහල කාව්‍ය වංශයේ මුදුන් මල් කඩ වන් කව්සිළුමිණි මහා කාව ද බැදුණේ ගීයෙනි. යා ගී, දුවඟ ගී, යොත් මත් වැල් ගී, බමර ගී, තාරිකා ගී ආදී ගී විරිත් රැසකි. මේ ගී විරිත් නූතනයේ දී ගායනයෙන් බැහැර ව තිබුණ ද අතීතයේ දී රසවත් ව ගැයුණා විය හැකි ය.

ගම්පොළ යුගයේදී නැතහොත් ඒ ආසන්නයේ දී පද්‍යය ගීයෙන් සිවුපදයට හැරිණි. කෝට්ටේ යුගය වන විට එහි උපරිම සංවර්ධන ලක්ෂණ සිවුපද ආකෘතිය තුළ පිළිබිඹු කරන්නට අපේ කීහු සමත් වූහ. ඉක්බිතිව මාතර යුගයේ දී සිලෝ විරිත් භාවිතයට ගැනුණු නමුත් එය වඩාත් ප්‍රචලිත වූයේ නැත. කොළඹ කවි යුගයේ දී බහුලව උපයෝගී කරගන්නා ලද්දේ ද සිවුපද ආකෘතිය යි. ඉනුදු, "දෙසෙන් අටෙන් යති - අටළොස් මතින් බැදුණේ" යනුවෙන් එළු සදැස් ලකුණෙන් හදුන්වා දුන් සමුද්‍ර ඝෝෂ වෘත්තයයි, කොළඹ කවීන් සිය අනුභූතීන් හි හැඩ රුව නිමහම් කිරීමට වැඩිපුර ම යොදාගන්නා ලද්දේ.

සමාජ සංකීර්ණත්වය, බුද්ධිමය ප්‍රවණතා පුළුල්වීම, සම්මත සදැසේ ඇතැම් සීමා බන්ධන, වචන කෝෂයේ සීමිත බව ආදී හේතූන් මත “නිසදැස් කවිය“ බිහිවිණැයි අනතුරුව විචාරකයින් විසින් හේතු සම්පාදනය කැරුණේ, කොළඹ යුගයේ කවියෙහි දුබලතා ජයගන්නට බිහි කැරුණු නව නිසදැස් කාව්‍ය සම්ප්‍රදාය හදුන්වා දෙමිනි.

සැබැවින්ම එසේ බිහිවූ නිසදැස් කාව්‍යය, නිසදැස් කාව්‍යයක් ම වූයේ ඇයි? නිසදැස් නමින් ඒ රචනා හදුන්වන්නට සුදුසු “නිර්ඡන්දය“ ලක්ෂණය කොතෙක් දුරට එම කාව්‍යයන්ගෙන් ප්‍රකට වේද? මේ පිළිබද කරුණු කිහිපයක් ලුහුඬින් සාකච්ඡා කිරිම වැදගත් ය.

------------------------------------------
නිසදැස් කවි, සදැස් කවි ගැන තවදුරටත් දැනගන්න කැමති ද?
එසේ නම් මේ ලිපියේ මීලඟ කොටසින් හමුවෙමු!

මේ හිත ගාව පිටුවෙන් ඔබට පිදෙන තවත් වෙනසක්.
~ එක්වන්න අප සම්ඟ ~
හිත ගාව - (Hitha Gaawa)

No comments:

Post a Comment